Vyberte stránku

Možná přemýšlíte o tom, že Instagram zařadíte mezi své kanály, skrze které dáváte lidem vědět o tom, co prodáváte, ale možná si nejste jisti.

 

Co když to trvá moc dlouho?

Co když mi to nepůjde?

Co když u toho budu muset být opravdu neustále a nebudu mít pak čas na nic jiného?

Za jak dlouho poznám první výsledky?

To jsou jen některé z otázek, které jsem řešila i já před tím, než jsem se jednoho dne rozhodla jít do akce a začala jsem s marketingem na Instagramu.

Naplno.

Jednoduše a tak, jak nejlépe jsem uměla.

Jak dlouho trvá vybudování profilu, který vám začne prodávat?

Osobně se stavím k tomu názoru, že každémuz vás to bude trvat jiný časový úsek. Přesně podle toho, jak moc do toho budete vkládat energii a přesně podle toho, jak budete s Instagramem pokračovat dál i když nedosáhnete ihned hvězdných výsledků.

Mluvím z vlastní zkušenosti a ze zkušenosti s profily jiných podnikatelek a tvůrkyň. Které učím a mentoruji.

Vytvoření profilu, který prodává, může trvat pět měsíců ale i pět let. Záleží na tom, kolik energie, nikoliv času, do profilu vložíte a jak umíte udržet vy sami disciplínu a na výsledky si počkat.

5 měsíců když budete pilní – 5 let když ne a nebo možná nikdy

 

Než začnete s pomocí vašeho nového kanálu skutečně prodávat, musíte znát jedno důležité slovo:

Vytrvalost

Vytrvalost vám pomůže překlenout období, kdy se jednoduše objednávky nepohrnou, kdy bude tvořit obsah a budovat váš profil. Období, kdy s tím budete chtít seknout, protože vás to nebude bavit nebo budete mít „jinou“ práci.

Vytrvalost je důležitá a sama o sobě dokáže spolehlivě rozřadit PROFILY na úspěšné nebo neúspěšné.

I náš profil ŠiBaBi jsem piplala, někdy i po nocích, někdy jsem neměla čas, jindy jsem na to neměla chuť. Ale vytrvala jsem

Jak to mohu urychlit a pomoci profilu prodávat?

 

Mezi urychlovače úspěchu patří hlavně znalost vašeho podnikání, vašich cílů a toho, čeho chcete dosáhnout v daném měsíci. 

Dále znalost cest, kterými si můžete na profil přitáhnout pozornost potencálních zákazníků. 

Mezi cesty, které vám pomohou urychlit úspěch patří:

  • kampaně s Influecery
  • placená reklama na Instagramu

Proč Influenceři?

 

Protože Influencer je chodící reklama, která má navíc ještě zásadní vliv na své publikum. Jejich sledující se dost často nechávají inspirovat rozhodnutím jejich oblíbenců.

Ano, vím, že existuje hnutí proti Influencerům. Lidé říkají, že to nemá smysl, že je Istagram samá spolupráce, samá reklama, že to už dááávno nefunguje.

Já vám ale nevím.

Jsem v oboru marketingu více než pět let a celou tu dobu existují i Influenceři a spolupráce. Celou dobu se nic nezměnilo. Influenceři jsou stále buď špatní nebo dobří a jsou stále nedílnou součástí marketingu.

Je to jako byste začali tvrdit, že například Adwords není to co bývalo. Že Google nákupy už nefungují nebo že SEO je mrtvé a nikdo už nepoužívá vyhledávač. Také to není pravda a vždy to bude jen ojedinělý názor určité skupiny lidí, které třeba právě takový kanál irituje.

Problém je, že Influencer je člověk z masa a krve a většinou se ho nadávky nebo odsouzeníhodné slova velmi dotknou. Google je stále jen robot, který nemá city a můžete mu nadávate jak chcete, nic si z toho dělat nebude a bude dál pracovat pro vás, protože všichni víme, že to funguje.

Kampaně s Influencery nejsou jen o recenzích

 

Sama spravuji profil se 6000 followery a samosebou dostávám každý den desítky nabídek na spolupráce. Já osobně nikdy nesoudím Influencera podle toho, kolik má followers, ale zaměřuji se na to, jakou hodnotu mi může přinést a jaké má zkušenosti.

Nezkušený influencer s malou fantazií vám nabídne JEN recenzi produktu a nebo JEN zmínku ve Stories a nebo JEN Soutěž.

Proč píšu to JEN?

Protože opravdová kampaň, která funguje a má smysl se na jedné recenzi, na jedné zmínce  a nebo soutěži založit nedá.

Kampaně vytváříme vždy společně s Influencerem, který svoje publikum zná a který ví, co od publika může čekat.

Proto jsem velmi obezřetná před nabídkami na recenze a soutěžemi.

Moje oblíbená kampaň, které říkám láskyplně Přihřívání polívečky. Strategie, která není příliš okatá a přesto je založena na spolupráci, která lidi neobtěžuje a je dobře pojatá.

Druhá možnost placená reklama

Placenou reklamou je myšlen podporovaný post na Instagramu, který se lidem zobrazí vysoko ve feedu na základě zvolení cílových skupin, které chcete oslovit.

Placenou reklamu začátečníkům nedoporučuji. 

Velmi často vidím placené posty profilů, které se teprve včera přidaly. Mají dva posty na profilu, špatně vyplněné BIO a jejich reklama nedává smysl.

 

Nejčastější chyby reklam na Instagramu jsou:

  • Cílí na okamžitý prodej u produktu, který má delší rozhodovací proces.

 

  • Profil je prázdný, mají velmi málo příspěvků.

 

  • Cílí na špatné publikum.

 

  • Směřují na profil a ne na web u produktů, kde chcete ihned nakoupit a naopak – tam kde se potřebujete rozhodnout se cílí na produkty a ne na profil, kde by zákazníkovi mohli pomoci s rozhodnutím.

 

  • Ukazují neaktuální zboží, které nelze koupit.

 

  • Postrádá cíl – nákup, registrace, zanechání e-mailu.

 

 

Kdy začít s reklamou na Instagramu?

 

Osobně doporučuji nejprve vybudovat přehledný a zajímavý profil. Vytvořit si jednotný TÉMATICKÝ styl příspěvků, které zaujmou svojí originalitou, ale hlavně sdělením, které zachycují.

Také bych nic nespustila dříve, než bych měla ujasněné, co chci reklamou dosáhnout. Chci followery a nebo nákupy? Pokud chci nákupy hned, musí být reklama dobře cílená a musím si pohlídat rozpočty. Důležité je dobře nastavit délku propagace a také mít dobré a aktuální vizuály.

A nedílnou součástí je i místo, kam budete lidi posílat nakupovat (e-shop či web) nebo systém, jak nabírat objednávky bez toho, abyste měli za chvíli oči navrh hlavy.

Reklama je dobrý způsob, jak rozšířit sdělení ihned. Ale také to je dobrý způsob, jak přijít o peníze a nemít z toho nic, pokud nebudete umět s výsledky dále pracovat.

 

Co když to trvá už moc dlouho a výsledky nejsou?

V prvé řadě je důležité rozklíčovat, co to je to TO. Co trvá vlastně dlouho? Ze zkušenosti vím, že lidé mají tendence bagatelizovat, přehánět a vytvářet nějaké závěry před tím, než se podívají na tvrdá data.

Než se tedy unáhlíte a začnete si hlodavým hláskem v duši říkat: „Ale to nefunguje, jsem na Instagramu už rok a nic jsem neprodala,“ zastavte se a rozepište si, co je to TO, co vlastně nefunguje.

Často přijdete na to, že vaše TO znamená:

  • Za rok jsem přispěla 10. fotkami.
  • Natočila jsem 2x Stories.
  • Nepracuji s hashtagy.
  • Neoslovila jsem Influencerku nebo Infleuncera či nechala spolupráci vyšumět, případně ji vůbec nekočírovala.
  • Nesleduji statistiky.
  • Nevytvářím výzvy k akci.

Najednou zjistíte, že vaše TO znamená naprosto mizernou přípravu, mizernou propagaci a aktivitu na bodu mrazu. Poté se nemůžete divit, že TO opravdu nefunguje, protože pokud nevíte co přesně by mělo fungovat, tak se nestane NIC.

Je to jako když si budete přát zbohatnout.

 

Pokud to je tak a váš profil je na tom býdně, máte dvě možnosti. Vykašlat se na to, bolet vás to už nebude, nebo s tím něco začít dělat:-)

Prvním krokem je sledovat například moje články, kurzy a učit se od lidí, kteří už tu cestičku jednou prošlapali.

A vytrvat! 🙂

Pin It on Pinterest