Vyberte stránku

Instagram marketing v posledních měsících skloňuji snad v každém pádu. Zamilovala jsem si jej na první vyzkoušení. Instagram je appkou, kterou otevřu ráno v posteli a také večer před spaním.

A nejsem sama.

Instagram začíná nahrazovat poněkud „mrtvý“ a zkomercializovaný Facebook. Z modrého média se stala platforma, kde nakoupíte co chcete, pokecáte si (rozuměj pohádáte se) s několika neznámými lidmi prostřednictvím skupin a když chcete, můžete pošmírovat svoje známé. Ale pro inspiraci si chodíme jinam…

Na Instagram.

Proč právě marketing na Instagramu?

Instagram je sílící sociální síť, na které má šanci zaujmout a prosadit se vlastně úplně každý, kdo vlastní nějaký druh obchodu a jeho produkty jsou poutavé, koukavé a vizuálně zajímavé (pokud neprodáváte třeba igelitové obaly, máte šanci se prosadit),

Instagram je známý hlavně zajímavou symbiózou mezi Influencery a prodávajícími. Každý člověk nebo profil prodejce na Instagramu hraje určitou roli. Máme tu Prodejce na straně jedné, ti nabízejí krásné produkty či služby, spolupracují s Influencery, kteří jeji krásné produkty ukazují a inspirují jimi třetí skupinu uživatelů – Konzumenty.

Konzument je každý uživatel Instagramu, který není Influencerem ani Prodejcem.

Konzumenti, stejně jako Prodejci a Influenceři, hrají na Instagramu zásadní úlohu. Jeden bez druhého by byli ničím. Lidé by neměli důvod sledovat životy Influencerů, pokud by je neměli čím inspirovat a Inluenceři by neměli čím inspirovat, pokud by nebyli Prodejci. Prodejci by se s Instagramem nezahazovali, pokud by nebylo konzumentů a těch, kteří jejich produkty umí krásně prodat – Influencerů.

Krásně propojeno.

Pokud jste začínající prodejce nebo začínající influencer a pokládáte si otázku, zda již není Instagram náhodou moc plný a je pro vás vhodným místem, pokládáte si špatnou otázku. Správnou otázkou je, co můžete udělat proto, aby byl Instagram místem, které budete milovat a lidi budou milovat vás.

Jak na Instagram a proč právě on?

Rádi byste se více skamarádili s Instagramem? Ale jistě. Instagram na vás čeká a s ním spousta lidí dychtiví po vašem příběhu.

Instagram se stal součástí marketingových kampaní významných hráčů na poli e-commerce. Ale jak může pomoci právě vám?

Malinkému tvůrci?

Malému prodejci?

meg_nlo

Profil významené zahraniční Influencerky Meg – matky čtyř krásných dětí, žijící na farmě nádherným pomalým životem, je protkán neuvěřitelnou životní událostí, která posiluje každý den více než 159 tisíc sledujících.

Profil Meg je unikátní právě spojením neuvěřitelných fotografií, z kterých čiší život a živočišno na sto honů daleko, s tím, jak se rodina vypořádala s velmi citlivou událostí v rodině – rakovinou u dítěte.

#zviditelnítese

Sám Instagram uvádí, že až 500 milionů lidí každý den otevírá Instagram. Stejná řádka uživatelů se dívá na Stories. Také tvrdí, že více než 80 % uživatelů sleduje minimálně jeden bussines profil. Minimálně 60 % uživatelů tvrdí, že na Instagramu objevili svoji novou oblíbenou značku produktu.

To je síla.

Ještě váháte, zda je Instagram pro vás tím pravým místem? Neváhejte. Díky Instagramu vás můžou objevit vaši zákazníci a stát se vašimi skalními fandy. Není nic lepšího, než věrný zákazník, který sleduje vaše kroky a růst rád.

#povítevášpříběh

Není lepší místo, prostřednictvím kterého by jsme mohli sledovat celý příběh značky nebo člověka. Díky profilu a vlastnímu feedu, který nabízí možnost poskládat si svoji „nástěnku“ vizuálně tak, aby byla skutečně oku přitažlivá, získáte plnou kontrolu nad tím, co váš sledující uvidí první, co poslední.

Prostřednictvím Instagramu motivujete, inspirujete a vyprávíte příběh.

Svůj příběh může vyprávět malý prodejce látek, který každý den, kdy mu přijde zboží, svůj úlovek ukáže lidem. Podělí se o radost.

Svůj příběh může vyprávět mladý pár, který miluje cestování a ukazuje prostřednictvím svých fotografií dalším, kteří nemají na nic takového odvahu.

Ergobaby

Značka nosítek Ergobaby je gigantem v oboru. Mohlo by se zdát, že výrobce nosítek, které najdete pomalu v každém lepším obchodě pro děti, nepotřebuje reklamu. Opak je ale pravdou. Právě proto, že je Ergobaby velmi aktivním profilem a sleduje je více než 187. tisíc lidí, je výrobce vlivný a dokáže svým profilem inspirovat rodiče na celém světě. Jejich hashtagem je  #lovecarrieson a také #inmyergo. Díky tomuto hashtagu najdete všechny příspěvky na Instagramu, které se pojí právě se značkou Ergobaby.

#prodátevíceproduktů

Máte malý profil, který sleduje pár vašich přátel? Může se to zdát nemožné, ale během jednoho nebo dvou měsíců může váš profil sledovat obecenstvo čítající tisíce fanoušků. A pokud budete dodržovat pravidla propagace na Instagramu, každý z vašich followerů, i takový, který vás zatím ještě nezná, se může stát vašim zákazníkem.

Jakto?

Lidé se každý den nechávají inspirovat na Instagramu. Pokud na ně svým profilem netlačíte a přinášíte jim to, proč na Instagram vlastně přišli – tedy notnou dávku inspirace, útěchu, potěchu, touhu a ukojení hladu po poznání, máte vyhráno.

 

Získej zpětnou vazbu

Máš pocit, že se ve svém projektu ztrácíš? Potřebuješ pochopit, proč lidé tvoje stránky opouštějí a nic si nekupují? Chceš vědět, jak to dělat lépe? Řekni si o zpětnou vazbu.

Omezená nabídka.

Profil na Instagramu

Aby vám byl Instagram k něčemu a mohli jste využívat všech pokročilých funkcí Instagramu (Ads nebo přímý prodej produktů), potřebujete Bussines profil. Nikoliv klasický osobní. Díky bussines profilu uvidíte, kolik lidí a jak interagovalo s vašimi příspěvky. Kolik lidí vidělo Stories, kolik reagovalo a také, jaký počet lidí navštívilo váš profil nebo vaši stránku mimo IG.

Získáte možnost propagovat příspěvky přímo na Instagramu a nemusíte vlastnit účet na modrém koní….pardon Facebooku.:-)

Budete moci cílit přímo na vybrané publikum uživatelů Instagramu a volit si rozpočet a délku trvání reklamy.

Máte osoní profil a rádi byste jej změnili na profil firemní? Není proč se bát. Vše provedete v nastavení samotného profilu.

Spolupráce

Aneb využívání výše zmíněné symbiózy ku prospěchu vás, zákazníka, influencera. Mnozí výrobci, či drobní podnikatelé, se využívání spolupráce brání. Nechtějí se stát soutěžním otrokem nebo oslíkem, který jen sype a nic z toho nemá.

Jenže vy máte na výběr. Buď se naučit o Influencingu něco více a zjistit tak, jak s nimi spolupracovat, aby vám spolupráce nesla ovoce, nebo budete prostě jen odmítat příležitosti.

Otázkou totiž není, zda využívat Influencery. To je součást strategie na Instagramu.

Otázkou je, jak využívat Influencery.

welifttogether_com

Náramně povedený pár influencerů, který kromě úžasných receptů plných sladkostí, sdílí svoje cestovatelské zážitky v moc povedených videích na youtube nebo Stories.

Ale influencerem nemusíte být jen pokud cestujete. Můžete být prostě i jen doma s dítětem a sdílet svoje vlastní pohledy na mateřství a prožívání z vašeho pohledu. Váš pohled je originální.

Čím více autenticity a surovosti do vašeho Instagramu dáte, tím více budete utužovat vztahy s těmi, kteří vás hltají.

Hashtagy

Nikde jinde nefungují tak perfektně, jako na Instagramu. Hashtag je univerzální „jazyk“, který zná naprosto každý uživatel na Instagramu. Je to spojovací lepidlo, které spojuje jednotlivá témata právě díky označení společným hashtagem. Díky němu si můžou konzumenti prohlížet přesně takový obsah, který je zajímá a který chtějí vidět.

Hashtagů je ale celá spousta a dokonce jsou i různé tipy. O použití a pravidlech se dozvíte více v mém minikurzu, který startuje již 30. 3. 2019.

 

Pro dnešek jen pár rychlých tipů:

  • Nezapomeňte svůj brandový hashtag používat v každém postu.
  • Svůj brandový hashtag vložte i do popisu vašeho profilu.
  • Nespamujte váš příspěvek množstvím hashtagů, které s postem vůbec nesouvisí.
  • Limit počtu hashtagů na příspěvek je 30.
  • Ideálně to je ale něco mezi 9 – 12 hashtagy na příspěvek.
  • Používejte hashtagy co nejvýše v příspěvku. Pokuste se je zakomponovat tak, aby byly co nejvíce vidět.
  • Nedávejte jedny a ty samé hashtagy ke každému postu. Velmi rychle vám Instagram sníží dosah příspěvků.
  • Udělejte si čas a každý hashtag, který použijete, prozkoumejte. Budete pak mnohem lépe seznámeni s tím, co se vašim uživatelům bude zobrazovat a možná objevíte úplně nové hashtagy.

 

Stories

„Stories? To je co? Tam musím vkládat videa a tak? To já ale neumím…“

Opravdu, nemusíte se Stories bát. Stories je vlastně taková podstata Instagramu. Jedná se o příspěvky, které po 24 hodinách mizí a díky kterým můžete zasáhnout svoje publikum na Instagramu nejefektivněji.

Ne každý post se totiž vašim uživatelům ukáže. Ale Stories se jim ukáže vždycky. Je jen na nich, zda na ně kliknou. Stories mohou být kombinacemi fotek, zábavných vlogů, příběhů, návrhů, nabídek, koláží.

A ty nejlepší Stories můžete nechat žít věčně pomocí dalšího skvělého nástroje – Výběrů.

Pár tipů:

  • Stories mají na video pouze 15. sekundový limit. Výhodou je, že takových 15. sekundových videí můžete za sebou nahrát třeba deset a v nich sdělení, které potřebujete.
  • Ze Stories můžete lidi vodit nejen přímo na profil, ale přímo na produkty nebo webovky.
  • Můžete vkládat fotky a do nich různé nápisy, šipky, znaky.
  • To samé i do videa.
  • Můžete pokládat otázky a ještě více zapojit vaše sledující.

Obsah, který tvoří sami lidé

A nakonec vám dám ještě jeden tip, díky kterému se může stát Instagram i vaším přítelem. Veškerý obsah, který vytváříte pro svůj profil na Instagramu, nemusíte vytvářet vy sami. Díky tomu, že vás lidé sledují, kupují od vás a jsou spokojení, sdílí váš brandový hashtag u svých fotek, získáváte vlastně zmínky po celém Instagramu a tak i reklamu pro vás a vaše produkty.

Fotky můžete Repostovat u sebe na profilu a díky tomu vytvářet opravdu uživatelsky úchvatný zážitek.

Na Repostu se nezapomeňte předem domluvit nebo uživatele, kterému fotka patří patřičně označte.

Chcete více tipů ohledně marketingu na Instagramu? Sledujte můj blog a Facebookovou stránku, kde vám novinky nasdílím.

Helena Lachowiczová

Helena Lachowiczová

marketingová specialistka

 

Jsem marketingová specialistka na volné noze. Mezi moje hlavní přednosti patří tvorba marketingových strategií pro malé a střední značky. Vytvářím krásné a funkční weby na WordPressu a e-shopy na pluginu WooComerce. Mezi moje klienty patří například arki.cz, majka-shop.cz, ricpic.eu, wolfox.cz.

Založila jsem naši milovanou rodinnou značku handmade oblečení pro prcky www.sibabi.cz

Pin It on Pinterest